W Dentim Clinic pragniemy, aby nasi Pacjenci czuli się pewnie i bezpiecznie, a decyzje dotyczące swojego zdrowia podejmowali w pełni świadomie. Wiemy, jak ważne jest zrozumienie tego, na czym polega problem zdrowotny oraz jakie są możliwości leczenia. Dlatego właśnie w nowoczesnej stomatologii stawia się na doskonałą komunikację pomiędzy lekarzem i Pacjentem. Jednak w Dentim Clinic poszliśmy jeszcze o krok dalej – aby zapewnić naszym Pacjentom stały dostęp do wyczerpujących informacji o ich stanie zdrowia i możliwościach leczenia, wprowadziliśmy funkcję Opiekuna Pacjenta.
Kim jest Opiekun Pacjenta?
Dedykowany Opiekun Pacjenta to osoba, która towarzyszy i asystuje Pacjentowi w trakcie trwania całego procesu leczenia stomatologicznego. Dotyczy to najczęściej kompleksowej rekonstrukcji uśmiechu oraz złożonego leczenia z zakresu implantologii, protetyki, chirurgii stomatologicznej czy ortodoncji. Opiekun Pacjenta jest obecny już podczas pierwszej wizyty w gabinecie stomatologicznym, aby po jej zakończeniu wytłumaczyć dokładnie plan leczenia i przedstawić możliwe alternatywy oraz kosztorys. W ramach indywidualnego spotkania Opiekun odpowiada na wszystkie nurtujące Pacjenta pytania, służy radą i szczegółowo omawia każdy planowany zabieg. Po zakończeniu rozmowy pozostaje z Pacjentem w kontakcie telefonicznym i jest do jego dyspozycji w razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości. Przed kolejnymi wizytami udziela niezbędnych informacji. Jest także odpowiedzialny za organizacyjną kwestię procesu leczenia i właściwy przepływ informacji pomiędzy lekarzem a Pacjentem.
Opiekun Pacjenta w Dentim Clinic
W naszej Klinice o poczucie bezpieczeństwa Pacjentów dbają Ania, Agata, Dorota, Magda, Iwona i Żaneta. Wieloletnie doświadczenie w branży stomatologicznej, wysoki poziom empatii oraz doskonałe umiejętności organizacyjne to kompetencje, które pozwalają im spełniać się w tej roli, niosąc Pacjentom realną pomoc.
Każdy człowiek podejmując ważne decyzje, które mogą mieć wpływ na całe jego życie, potrzebuje oparcia, zarówno merytorycznego, jak i emocjonalnego. Zdajemy sobie sprawę, że pomiędzy Pacjentem i lekarzem często tworzy się dystans. Opiekun Pacjenta jest więc w pewnym sensie brakującym ogniwem w procesie leczenia. To osoba, która udziela Pacjentowi niezbędnego wsparcia i uwagi, czego z przyczyn organizacyjnych nie może robić lekarz. Nasze Opiekunki cechuje cierpliwość i zrozumienie potrzeb Pacjentów. Ich indywidualne i otwarte podejście sprawia, że Pacjenci dzielą się wszystkimi obawami, wątpliwościami i oczekiwaniami, tworząc opartą na zaufaniu więź.
Wypełnij poniższy formularz i zapisz się na konsultację. Po wysłaniu formularza, nasze recepcjonistki skontaktują się z Tobą w celu dobrania odpowiedniego terminu wizyty.
Procedura leczenia z Opiekunem Pacjenta
Dedykowany Opiekun Pacjenta jest osobą pierwszego kontaktu dla Pacjentów w Dentim Clinic. To właśnie z Opiekunem odbywają oni rozmowę przed pierwszą wizytą, zanim jeszcze udadzą się na konsultację z lekarzem. Takie spotkanie jest dobrym momentem, aby zapoznać się z funkcjonowaniem Kliniki, dowiedzieć się, jak wyglądają wszelkie procedury, ale również – zwyczajnie porozmawiać o swoim problemie i związanych z nim oczekiwaniach. Opiekun Pacjenta jest obecny w trakcie wizyty w gabinecie stomatologa, a po jej zakończeniu – pozostaje do dyspozycji Pacjenta, aby wyjaśnić mu szczegółowo plan leczenia, zaproponować alternatywne rozwiązania, przedstawić koszta i opisać przebieg niezbędnych badań i zabiegów. Następnie Pacjent i Opiekun pozostają ze sobą w kontakcie telefonicznym i mailowym. Pacjent, chcąc umówić się na wizytę, może zapisać się bezpośrednio u swojego osobistego Opiekuna, który będzie nadzorował terminy kolejnych wizyt i czuwał nad organizacyjną stroną procesu leczenia. Przez cały ten czas Pacjent praktycznie w dowolnym momencie może kontaktować się z Opiekunem telefonicznie lub poprosić o dodatkowe spotkanie, np. przed ważnym zabiegiem. Wszystko to zależy jednak od potrzeb Pacjenta oraz złożoności leczenia.
Jakie korzyści daje Pacjentowi obecność Opiekuna Pacjenta?
- sprawna organizacja leczenia,
- możliwość skonsultowania każdej wątpliwości i obawy,
- świadomość alternatywnych metod leczenia i jego kosztów,
- pomoc w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia,
- wsparcie merytoryczne i emocjonalne,
- lepsza komunikacja ze stomatologiem,
- dostęp do informacji na temat procedur i zabiegów.