fbpx
Katowice: 32 720 12 47 Bydgoszcz: 52 522 28 88

32 206 88 00 502 069 396

NAJLEPSZA KLINIKA W POLSCE WEDŁUG GCR

Wywiad z ekspertem – Opiekun Pacjenta w leczeniu stomatologicznym

IMG 2192 Easy Resize.com

Ania, Dorota, Kinga i Magda mają wyjątkową pracę. W Dentim Clinic opiekują się Pacjentami, którzy zdecydowali się na złożone leczenie stomatologiczne. Są ,,dobrymi duchami”, sprawiając, że cały proces leczenia przebiega bardzo sprawnie, a Pacjenci oraz lekarze nie muszą się o nic martwić. Przeczytajcie wywiad z Magdaleną Blaut, która od wewnątrz opowie o roli Opiekuna Pacjenta oraz o możliwości zapisania się obecnie na bezpłatne konsultacje online w naszej klinice.

Z tego wpisu dowiesz się:

– jak wygladają bezpłatne konsultację on-line z Opiekunem Pacjenta,
– dlaczego Opiekun Pacjenta jest niezwykle pomocny podczas leczenia, 
– jak wygląda kontakt z Opiekunem Pacjenta,
– jak Pacjenci reagują na możliwość odbycia konsultacji przez internet.

 

Co należy do obowiązków Opiekuna Pacjenta? To jeszcze nieznana szerszemu gronu funkcja w stomatologii.

Rzeczywiście, nasza klinika jako jedna z pierwszych w Polsce wprowadziła funkcję Opiekuna Pacjenta. Od tej pory minęło już jednak trochę czasu, bo pełnię tę funkcję już od 2 lat. W największym skrócie, jesteśmy pośrednikiem pomiędzy lekarzem a Pacjentem i odpowiadamy za prawidłowy przebieg leczenia, by Pacjent nie musiał się o nic obawiać oraz wiedział wszystko o leczeniu, jakie go czeka. Jesteśmy obecne przede wszystkim podczas pierwszej wizyty, konsultacji. Następnie pozostajemy w kontakcie z pacjentami po zabiegach, służąc radą i wsparciem. Pomagamy w odpowiedniej organizacji terminów, aby leczenie przebiegało zgodnie z planem.

 

Jak przygotowywałyście się do roli Opiekuna Pacjenta?

Nasza funkcja powstała, ponieważ Pacjenci często mówili, że podczas złożonego leczenia przydałby się ktoś, z kim mogliby się w szybki sposób skontaktować. Z kolei stomatolodzy często nie mogą szybko odpowiedzieć na wszystkie pytania ze względu na ograniczone możliwości czasowe. Po wysłuchaniu potrzeb uznano, że funkcja koordynatora leczenia może okazać się doskonałym rozwiązaniem. Od tego czasu stale szkolimy się z wiedzy stomatologicznej oraz specjalistycznego podejścia do Pacjenta, biorąc udział w licznych kursach, dzięki którym, jak mamy nadzieję, nasza praca przynosi oczekiwany efekt. Obecnie nasza praca ma znacznie większy zakres niż na początku. Dziś możemy konsultować Pacjentów i przedstawiać możliwości leczenia, a także zadbać o wszystkie kwestie organizacyjne, jak planowanie kolejnych wizyt czy udzielenie konkretnych wskazówek Pacjentom, którzy potrzebują wsparcia, a nie mogą zjawić się szybko w klinice, bo np. mieszkają za granicą.

 

Dzięki dedykowanemu Opiekunowi Pacjent wie, że może w każdej chwili liczyć na wsparcie, co wpływa bardzo korzystnie na jego samopoczucie.

 

Jak wygląda Wasza komunikacja z Pacjentem i czym się różni w okresie pandemii?

Jesteśmy z Pacjentem od pierwszej wizyty w klinice, gdzie wprowadzamy go w cały proces leczenia i odpowiadamy na wszystkie pytania. Rozmawiamy z Pacjentem przed konsultacją ze stomatologiem i jesteśmy również obecne z lekarzem podczas jej trwania. Po takiej wizycie zostajemy jeszcze z Pacjentem i informujemy o kolejnych wizytach, odpowiadając na pytania, jakie Pacjent mógł zapomnieć zadać lekarzowi lub które pojawiły się później. Od tego momentu jesteśmy w stałym kontakcie mailowym lub telefonicznym z Pacjentem aż do zakończenia leczenia. Ponadto zawsze kontaktujemy się z Pacjentami po zabiegach, aby dopytać, czy wszystko jest w porządku i udzielić porad. Przypominamy również o kolejnych wizytach i pomagamy rejestracji przekazywać informacje o wszystkich zmianach.

Obecnie natomiast przeprowadzamy również bezpłatne konsultację poprzez internet z Pacjentami, którzy chcieliby podjąć leczenie, ale z powodu epidemii koronawirusa muszą poczekać. Ten czas można jednak wykorzystać na odpowiednie przygotowanie się do leczenia i jest to jednym z naszych zadań. To bardzo ważne dla Pacjentów, ponieważ mogą w ten sposób wykonać większość kroków niezbędnych do podjęcia leczenia, zachowując przy tym maksymalne środki bezpieczeństwa. Wszystko odbywa się bowiem zdalnie i Pacjent nie musi wychodzić z domu. Obecnie kontaktujemy się również z naszymi obecnymi Pacjentami, którzy są w trakcie leczenia, aby informować o wszystkich zmianach i odpowiadać na wszelkie pytania. Pacjenci chcą być na bieżąco z informacjami dotyczącymi terminów możliwego podjęcia leczenia, a my to ułatwiamy.

Aby zapisać się na Bezpłatną Konsultację On-Line wypełnij poniższy formularz. Nasze recepcjonistki skontaktują się z Tobą w celu ustalenia dogodnego terminu konsultacji. Ilość miejsc ograniczona!

TAKDeklaracja zgody na kontakt marketingowy poprzez wiadomości głosowe. Pełna treść zgody tutaj.
TAKDeklaracja zgody na przetwarzanie danych w celu marketingu produktów i usług Medicover Polska. Pełna treść zgody tutaj.
TAKDeklaracja zgody na kontakt marketingowy poprzez wiadomości elektroniczne. Pełna treść zgody tutaj.



Klauzula informacyjna: Pełna treść tutaj.

 

Z jakimi wątpliwości Pacjenci najczęściej się do Was zgłaszają?

Często po wizycie u dentysty pojawia się wiele pytań, których Pacjenci nie zadadzą z różnych przyczyny na wizycie. Dodatkowo język medyczny również nie zawsze jest zrozumiały dla Pacjenta. Po wizycie Pacjent może zadzwonić do nas i podpytać o leczenie: o jego przebieg, czas trwania, czy zabieg jest bolesny albo czy można iść na drugi dzień po zabiegu do pracy. Zazwyczaj udaje nam się rozwiać wszelkie wątpliwości. Dzięki temu Pacjenci nie muszą wyszukiwać często nierzetelnych informacji w internecie czy próbować bezpośrednio kontaktować się ze swoim lekarzem, o co nie zawsze jest łatwo.

Można powiedzieć, że jesteście już prawie stomatologami….

Po kilku latach bliskiej współpracy z lekarzami już niewiele nas zaskoczy. Zazwyczaj wiemy, jakie leczenie należy podjąć po zobaczeniu stanu zdrowia jamy ustnej Pacjenta i możemy odpowiednio wprowadzić go w całe leczenie. Nie jesteśmy lekarzami, ale posiadając odpowiednie informacje i zdjęcia, jesteśmy w stanie przedstawić możliwości leczenia, jego orientacyjne koszta, czas trwania oraz przebieg. Nie mamy też problemu, aby odpowiadać na pytania Pacjentów, a w razie konieczności możemy poprosić o poradę lekarza i szybko przekazać uzyskane informacje Pacjentowi, przyspieszając całą komunikację.

Poznajcie nasze Opiekunki Pacjenta

Jak wyglądają i jakie są pierwsze reakcje na konsultacje online?

Bardzo pozytywne. Przede wszystkim Pacjenci rozumieją, że obecnie najważniejsze jest zachowanie środków ostrożność i bezpieczeństwa, a takie konsultację mogą sprawić, że wszystkie kwestie edukacyjne i organizacyjne będą mieli ze sobą. Można zatem ,,działać” bez wychodzenia z domu. Gdy tylko będzie to możliwe, będą mogli również zgłosić się na wizytę i rozpocząć leczenie. Same konsultacje mają prosty przebieg. Kontaktujemy się przez program Skype z Pacjentem na bezpłatną konsultację. Później natomiast jesteśmy w stałym kontakcie z Pacjentem, monitorujemy sytuację i umawiamy na wizytę, gdzie zostanie podjęte leczenie.

Aby zapisać się na Bezpłatną Konsultację On-Line wypełnij poniższy formularz. Nasze recepcjonistki skontaktują się z Tobą w celu ustalenia dogodnego terminu konsultacji. Ilość miejsc ograniczona!

TAKDeklaracja zgody na kontakt marketingowy poprzez wiadomości głosowe. Pełna treść zgody tutaj.
TAKDeklaracja zgody na przetwarzanie danych w celu marketingu produktów i usług Medicover Polska. Pełna treść zgody tutaj.
TAKDeklaracja zgody na kontakt marketingowy poprzez wiadomości elektroniczne. Pełna treść zgody tutaj.



Klauzula informacyjna: Pełna treść tutaj.

 

Co Pacjenci zyskują podczas konsultacji? Co najbardziej doceniają?

Jeśli otrzymamy zdjęcia, gdzie jest widoczna jama ustna, możemy wstępnie przedstawić plan leczenia wraz z jego przewidywanym kosztem. Informujemy również o jego przebiegu, odpowiadając na takie pytania, czy podczas jego trwania Pacjenci mogą wykonywać swoją pracę lub jeść swobodnie ulubione pokarmy. Wyjaśniamy również wszystkie kwestie około medyczne, jak możliwość rozłożenia kosztów w czasie. Pacjent po takiej rozmowie zdobywa niezbędną wiedzę i jeśli tylko wyrazi chęć, to kontaktujemy się nadal, aż do umówienia wizyty ze stomatologiem. Pacjenci bardzo cieszą się, że mogą dowiedzieć się wszystkiego o leczeniu, ponieważ są to złożone zagadnienia, do których ciężko byłoby znaleźć informacje w inny sposób.

Opiekun Pacjenta jest obecny przy Pacjencie na każdym etapie leczenia

Na jakim etapie kończy się kontakt Opiekuna z Pacjentem?

Kontakt z Pacjentem mamy właściwie cały czas. Nawet po zakończeniu leczenia jesteśmy w kontakcie z Pacjentem, ponieważ rozmawiamy z Pacjentem podczas wizyt kontrolnych. Ja, Ania, KingaDorota zawsze uwielbiałyśmy pracę z ludźmi i możliwość niesienia pomocy, dlatego bardzo nas cieszy, kiedy spotkamy szczęśliwego Pacjenta. Nie ukrywamy, że zadowolony Pacjent daje nam wielkie poczucie satysfakcji, dlatego kochamy swoją pracę i podchodzimy do niej z ogromnym zaangażowaniem.

Kliknij w poniższy przycisk i przejdź na stronę dedykowaną bezpłatnym konsultacjom przez internet.

Zapisz się do naszego newslettera!

Nie spamujemy, wysyłamy tylko powiadomienia o nowych wpisach na blogu i możesz się wypisać w każdej chwili.



error: Zakaz kopiowania treści!!